Thursday, December 12, 2013

Penulis Novel Cinta???

Assalamualaikum...

Heee...lain macam ja tajuk entry nie..
Hehehehe...cuti-cuti nie sementara tunggu keputusan kuar..
Asyik sibuk dengan baca novel..pastu tengok cerita drama korea..
Orang lain sibuk cari keja...cari duit..ntahla..malas bebenor ye anak dara sorang nie..
Tak pe2...nanti bulan Januari start g cari keja...ye la...cutinya panjang lagi..

Hmmm...setelah banyak novel yg dibaca..tapi nda semua habis baca pun...yala..nda best..tutuplah.. :D
Teringin la pula..menulis..mereka cerita..buat cerita novel cinta...ahahaha seperti cerita cinta yg ku impikan..
HAHAHAHAHAHAHA...Kalau ada yg nak baca kn..silap2 sy syok sendiri menulis..

Bolehla tengok2 novel terbaru dekat sini..



Monday, December 2, 2013

Arah Tuju Selepas STPM


Assalamualaikum


Huuu...dah berhabuk blog nie..bukan setakat habuk..sarang labah2 pun dah ada..hehehe..lama dah x update blog..sibuk memanjang dgn skolah n exam..Alhamdulillah...sekarang exam dah habis..sementara tunggu keputusan...huuu g keja la...cari duit...erm...mana agaknya arah tuju slepas STPM nie???mestila dekat UNIVERSITI kan...huhuhu...harap2 terangkatla kaki saya masuk U kn...Aaaaamiiiinnnn...hmmm...tapi kalau nda dapat..macam mana..dah bukan rezeki kn...xpala...pekak kan telinga sja..biar penat org menggata..masuk tingkatan 6 nie bla bla bla....hmmm...kita berusaha..kita merancang Allah tentukan..InsyaAllah berjaya... tapi saya harap2 sgt dapat sambung belajar dkt U tu...hmmm...doakan saya ea... ^_^ apa-apapun...


Letaklah harapanmu sepenuhnya kepada Allah, tinggalkan sedikit kepada manusia

Thursday, September 5, 2013

Kem Kokum Pra U SMK Bingkor bersama Warga Kuala Kahaba..

Assalamualaikum..mlm nie nak crita tentang aktiviti kitaorang g kem dkt kampung dan sekolah Kuala Kahaba yang terletak di kawasan Dalit..
Hee..sblum nie sy xprnah pun menjejakkn kaki ke kwsn nie..
Sblum sampai tmpat nie mcm2 yg ada di fikiran..
Tapi bila dah smpai...baru nampak yg tempat nie sgt cntk...hehehe
Orang panggil kampung stadium...sebabnya..sekolah & padang dekat tengah..
Tepi pula rumah2 orang kampung...Xda pagar tau rumah2 dkat cni..
hehehe..nie dy sy kongsikan sedikit gambar kenangan semasa berada di sana..

Dalam Perjalanan..

Pemandangan dalam perjalanan..
 
Akhirnya sampai...

 


  

Aktiviti waktu malam..interaksi bersama pelajar UPSR




    






 

Senamrobik..masih berembun..awal pagi..jam 7..



 

Aktiviti sebelum penutupan...gotong royong membersihkan rumah ketua kampung..


Monday, September 2, 2013

Semangat kemerdekaan..


Assalamualaikum..nie nak kongsi gambar muka2 orang yang semangat sambut merdeka..hehehe



Tuesday, August 13, 2013

SELAMAT HARI RAYA

Assalamualaikum..
Rasanya belum terlambat utk ucap selamat hari raya..
Maaf zahir dan batin buat semua rakan blogger..
Hehehehe..
Lama x update blog kn..
Sibuk ngan keja skolah..
Sibuk juga dgn raya..
Hehehee..
Amacm?dpt duit raya xsemua?mesti byk kn..
Saya?hmmmm..xdala duit raya thn nie..kasihan..dah tua la..tpi..masih muda apa...baru 19 tahun kn..
Sekarang nie..mc lgi mood raya..tapi hmm..keja skolah dh pggl2...tapi agak2 blh x siap ea sblm blik skul..

Okla itu sahaja entry kali ini...terima kasih sudi membaca..Apa2pun Selamat Hari Raya semua..

Friday, July 5, 2013

Cup Cake mudah.. :)

Assalamualaikum..
Huu dah lama nda update blog..
So..hari nie mw crita byk2 dan kongsi resepi ngan anda2 semua...hehehehe
Mula2 kita cerita pasal cup cake dulu..hehehehe..
Jujur ea..nie la 1st time sy buat cup cake...alhamdulillah jdi juga..
Resepi yg sy guna..buat mcm buat kek span sja...tu la mudah..

Bahan2:
~Telur 4biji
~Serbuk koko 1 cawan
~Tepung Gandum 2 cawan
~1 sdb ovelet
~1 sdk serbuk penaik
~1 sdk esen vanilla
~1 cawan gula
~1 cawan minyak masak
Cara2:
1.Putarkan telur,ovelet,gula n esen vanila hingga kembang..
2.Masukkan tepung gandum,serbuk koko n serbuk penaik yg telah diayak..
3.Putarkan pada kelajuan paling minimum,asalkan sebati..
4.Masukkan minyak masak,putarkan pada kelajuan paling minimum.
5.Dah sebati masukkan dalam bekas cup cake.
6.Bakar hingga masak.
7.Dah masak tggu sejuk..hiaskan ikut kreativiti. :)

Nie dia cup cake sy yg xseberapa..



Ok dah selesai kita cerita cup cake..skg cerita lain la pula ea..hehehe..kita cerita pasal kenduri pula..
Semalam..ada kenduri arwah di rumah nenek..nie dia gambar masa kenduri..tapi 1 gambar ja dpt kongsi..

 

Ramai juga yg datang..tapi kami yg lain ddk dkt dapur ja..hehehe..

Bulan Ramadhan dah dekat..semua yg xfull posa tu dah abis byr ke??hehehe..
Apa2pun..Selamat menjalani ibadat puasa..
Kepada geng2 Pra U senior..sama2 kita usaha buat PBS la ye..klw xsiap nnt xla dapat raya..
Terima kasih sudi membaca entry nie :)


Friday, June 14, 2013

Cerita2...

Assalamualaikum..huuu..lma x update blog..hari tu cuti skul..xda msa juga..sibuk ngan keja part time..hehehehe..Skg dah msuk sem3 STPM..harap2 smuanya akan baik2 shaja.. :)


 


Gambar atas tu..gambar kenangan masa keja part time d Restoran Al-Fath 2...masa nie kmi g katering org kwin..hehehehe..nasib baik xroboh pelamin pengantin..

Thursday, May 23, 2013

Senyum...

Assalamualaikum..
Gembiranya hari ini..xm sem2 dah hbis tggl sem 3 lgi..
Skg tawakal je la..
Heee...Lama x update blog..anda semua apa khabar?

Tuesday, April 30, 2013

Kisah di neraka..naudzubillah…

Assalamualaikum..

( Luangkan masa utk membaca kawan2 sahabat2 sekalian…sekejap jerk..mOga mendapat ikhtibar dan manfaatnya..) >_<”

Saya berjumpa fenomena menakutkan hari itu. 

Takkan saya lupakan selama-lamanya. 

Ia amat menakutkan dan membuatkan saya trauma beberapa ketika. 

Terngiang-ngiang ungkapan hamba yang menyesali dosa, 

“Alangkah, lebih baik sekiranya aku menjadi tanah.”

Seorang lelaki berwajah buruk berkulit hitam merangkak-rangkak dengan penuh seksa di lembah kotor itu. 

Bau hanyir menusuk ke hidung, dengan segera saya menutup hidung. 

Namun bau itu makin kuat. 

Lelaki buruk berwajah hitam legam, hingus meleleh di hidung meskipun sudah disapu berkali-kali, dan yang malangnya, ia telanjang bulat tanpa sebarang pakaian.

Ah, ia amat menjelekkan. 

Bukan hanya dia bertelanjang, bahkan lelaki yang lain, perempuan, mak nyah, pondan dan tomboi, semua bertelanjang dan sangat menjelekkan. 

Yang perempuan, air nanah meleleh keluar daripada kemaluan mereka. 

Yang lelaki, air kencing mereka berdarah dan berketul-ketul. 

Mereka membuang air kecil dengan penuh seksa dan meraung kepedihan.

Lelaki yang merangkak-rangkak itu dihidangkan makanan. 

Saya mengintai dari kejauhan. 

Aduh, hidangannya adalah najis lembu yang masih cair dan dihurungi lalat. 

Najis hitam itu bercampur dengan air kencing lembu yang kuning-kekuningan. 

Saya muntah dibuatnya. 

Lelaki itu mengambil najis lalu disuap ke mulutnya dengan lahap. 

Ia muntah, namun dimakan terus tanpa henti.

Seksanya, hanyirnya. 

Tiba-tiba suasana menjadi pegun. 

Terdengar suara yang penuh garau dan menakutkan,

✿ “Wahai manusia terkutuk, tahukah kamu neraka Hawiyah? 

Itulah neraka yang apinya menjulang-julang.”

Saya terpandang sepasang lelaki dengan perempuan. 

Si perempuan itu mengumpulkan nanah yang keluar daripada kemaluannya lalu diberikan kepada lelaki. 

Ia minum dengan rakus, kemudian muntah keluar. 

Yek, jelek sekali. 

Kemudian si lelaki bangun berdiri dan kencing sedangkan perempuan itu menadah mulutnya. 

Wek, saya muntah di situ juga.

✿ “Wahai penzina yang berbangga dengan kemaluannya di dunia, rasakan kamu air nanah dan najis pasangan kamu. 

Apa yang kamu banggakan di dunia adalah kehinaan di akhirat.”

Sekumpulan manusia bertelanjang berhidung babi dihidangkan dua jenis makanan. 

Makakan yang baik dan makanan yang jelek. 

Namun mereka seolah-olah tidak nampak makanan yang baik itu. 

Mereka menerkam ke arah makanan jelek, yang dihurungi cacing dan lalat. 

Baunya seperti bau najis ayam. 

Ia busuk sekali. 

Mereka makan dengan lahap kemudian bergaduh sesama mereka.

✿ “Wahai pemakan riba, kamu mengetahui bahawa riba merupakan kemurkaan di sisi Allah. 

Allah telah menyediakan ruang mencari rezeki yang baik untuk kamu namun kamu memilih riba.”

Saya ketakutan. 

Ya Allah, di alam manakah aku ini sebenarnya. 

Seketika, saya melihat kejauhan. 

Seorang yang kelihatan soleh. 

Wajahnya tampak kuat beribadat. 

Ia diperintahkan ke sebuah taman yang indah. 

Namun, baru sahaja ia melangkah, kakinya dipegang erat oleh seseorang.

✿ “Ya Allah, janganlah Kamu masukkan ia ke dalam taman keindahan itu. 

Ia seorang berilmu, namun ia tidak menyampaikannya kepada kami. 

Ia seorang naqib, namun ia tidak pernah berusrah dengan kami. 

Ia seorang pemimpin, namun ia tidak pernah membimbing kami. 

Ia seorang kuat ibadah, namun tidak pernah menunjuki kami. 

Masukkan ia ke neraka Ya Allah.”

Saya terus menangis. 

Seorang naqib? 

Ya, saya seorang naqib. 

Apakah seorang naqib seperti saya, yang tidak melakukan usrah akan dicampakkan ke dalam lembah orang telanjang itu? 

Saya menggeletar ketakutan.

Saya melihat sekumpulan wanita. 

Mereka sedang mengerumuni satu hidangan. 

Saya mengintai jauh-jauh. 

Alangkah, mereka sedang meratah daging mayat manusia. 

Mereka melapah daging manusia itu hidup-hidup. 

Siapakah mereka itu Wahai Tuhan?

Saya tambah menggigil apabila melihat salah seorang daripada mereka. 

Itu adalah saudara saya. 

Ia seorang yang berbai’ah dengan perjuangan Islam dan mencintai perjuangan. 

Mengapa ia turut berada dalam kelompok terkutuk itu.

✿ “Itulah kumpulan wanita yang suka mengumpat dan menyebarkan fitnah.

Mereka memperjuangkan Islam. 

Namun dalam masa yang sama, mereka suka sekali menaburkan fitnah dan mengumpat.”

Satu suara menjelaskan kepada saya.

Ya Allah, saya mengerti. 

Ini kisah benar. 

Saya mendengar dari rakan saya sendiri. 

Apabila seorang muslimah berkenan dengan seorang muslimin, dan muslimah itu meminta bantuan daripada rakannya menjadi orang tengah. 

Malangnya, orang tengah itu bukannya menjalin ikatan bahkan menaburkan fitnah.

Ya Allah, saya berharap cerita ini bukannya mengumpat dan menaburkan fitnah, bukan juga menyebarkan keburukan orang lain.

Seorang ahli pejuang Islam, keluar berdua-duaan dengan muslimah yang turut pejuang Islam. 

Berpegangan tangan. 

Menunggang motosikal bersama-sama. 

Nah, kepada mereka kita ingatkan, Peluklah pasangan kamu itu di atas motor seerat-eratnya, namun harus kamu ingat, yang kamu peluk itulah yang akan menghirup nanah yang keluar dari kemaluan kamu!!!

✿Na’uzubillah, Allahumma Ajirna minannar.

✿Saya keanehan. 

Mengapa seorang lelaki boleh mempercayai seorang perempuan yang sanggup menyerahkan tangan untuk dipegang, kulit untuk dibelai menjadi isterinya? 

Bolehkah perempuan itu dipercayai untuk menjadi ibu kepada anaknya?

✿ “Darah haid,” saya berpaling ke belakang. 

Seorang tua bertongkat merapati saya. 

" Darah haid, apa maksud atuk"

Orang tua itu menunjukkan saya ke satu arah. 

Terbeliak mata saya melihatnya. 

Sekumpulan lelaki dihidangkan air berupa darah haid yang baru sahaja keluar daripada seorang perempuan.

“Darah haid itu adalah untuk orang yang memuja perempuan sehingga LALAI DARIPADA MENGINGATI ALLAH,”

p/s : m0ga mendapat iktibar dari kisah ini..pesanan buat sahabat-sahabat, juga buat diri sendiri..

Nauzubillah..kami berlindung hanya padaMU ya ALLAH..

c/p

Saturday, April 20, 2013

Ketenangan sebenar..


Syukur kadangkala lebih tinggi makamnya drp sabar.. 
Tgk video nie..penuh dgn pengajaran..

video

Sumber : youtube

Wednesday, April 17, 2013

Terima Kasih :)

Assalamualaikum.. Comel kn header baru rabia...hehehehe. Adik yg suka dkt Vanila tlg buatkan..
Terima Kasih :)

Saturday, April 13, 2013

Wednesday, April 10, 2013

Friday, April 5, 2013

MUET Debate..

Assalamualaikum..
Hehehe...tadi debate d skolah...
Kami..pembangkang yg menang,.hehehe
Motion yg dibangkang "Electronic Gadgets Enhance Students Academic Performance"
Hee..nie dia gmbr2 masa pertandingan debat... :)

Judges :)

Goverment :)

Opposition :)










Tuesday, April 2, 2013

Kata-Kata utk dikongsi :)

Bukan semua yg mengembirakan hati kita baik utk kita. Kadang2 yg mengembirakan itu tersembunyi derita. Dan bukan semua yg menyakitkan hati kita tidak baik utk kita. Kadang2 di situlah letaknya bahagia ;)

Saturday, March 30, 2013

Abg Sepupu Kahwin Ngan Tunang Kak Sepupu ;)

 Abg sepupu kahwin.. :)
 


 

Tunang kak sepupu :)

 


 

Semoga berkekalan hingga ke akhir hayat :)


Thursday, March 28, 2013

Redha dengan Apa yg Terjadi :)

Assalamualaikum..
Lama dh x update blog..
Bz ngan PBS ngan keja2 skul..
Hmm...hari tu kptsn xm STPM penggal 1 dah kuar...Kptsan yg kuar..hmmm..
Rata2nya ok la jga..tpi sy xdala yg gagal..syukur alhamdulillah..cuma ada yg x lulus spnuhnya..
So...mgulangla...untuk naikkan pointer..hehehe..doakan sy ea..semoga semuanya berjalan dgn lancar..Aaminnn...



Hehehe..ok..stakat nie ja yg dpt dicerita n dikongsi... sambung buat power point utk PBS pula skg..
Gud Luck utk semua yg bakal mnghadapi xm STPM penggal 2 n tahniah kpd yg dpt pointer tggi :)
Tidak lupa juga pada adik2 yg cemerlang dlm SPM...yg x berapa cemerlang tu..jgn putus asa...rezeki kita kn lain2.. :)

Sunday, March 10, 2013

Majlis Tilawah Al-Quran Peringkat Daerah Keningau

Assalamualaikum...
Sabtu..kelmarin la tu..hee 9 Mac 2013..
Kami g tgk MTQ..
MTQ tu dbuat d skolah lama sy...Sblh rmh ja..
So prgi la...hehehehe
Best tau g sna...Org yg dtg ramai tpi yg kmi tgkp gmbr muka kmi ja...ahahahaha
Tujuan utama g tgk MTQ hnya utk tgk ptndgn nasyid..ptndgn lain xdpt g tgk...
Ptndgn Nasyid dkt dewan..so xla bsesak2 kn...
Abs ja nasyid tu..kmi pusing2 gerai org...g hbskn duit..heee...sbnrnya g mmbli mknn..xla hbs duit pun..
Sapa yg mng pun kmi xtau...hahahahaha...nie dy antara gmbr2 kmi smasa MTQ...





 

Heee..kmi sibuk btl bgmbr...smpaikan tuan pnya gerai ckp bgs kmu jual gmbar...sbnrnya gerai nie ddftrkn ngn nma 1urg tp milik 1klas...heee..tp bkn klas sy la....klas diorang..sy g tmpang dduk ja..hee
Nie dy antara gmbar peserta nasyid...pserta yg len xda dgmbr sbb drakam..heee..Eh dlm smua gmbr tu..sy yg mna 1 ea?sy yg tdung wrna orange tu... :)





Nenekku Di Majalah...

Hye..
Assalamualaikum..
Haaa..mw crta nie..
Smlm g kenduri nmpk majalah..tgk2...eh ada pula gmbar nenek ea..
Pastu trus gmbr..heee lupa pula tgk majalah tu edisi apa...Februari kot...
Nie dy...taraaaa