Wednesday, January 9, 2013

Berita Mengejutkan..

Assalamualaikum..
Apa khabar anda hari ini?
Hari ini..seperti biasa..saya bangun utk ke sekolah..
Pastu tiba2 dapat msg..kna tnya.."kau dah tau psl c __ "
Pastu tanya blik.. "knp dgn dia"
Lalu dapat jawapan yg sungguh mengejutkan "dia meninggal dahh..."
Sangat2 nda percaya..antara percaya atau nda..saya pg skolah..
Sampai skolah..tnya ngan Amy..Amy pun nda tw...dan juga xpercaya..
Pastu tanya lagi ngan kwn yg lain..diorang pun xtw juga..
Pastu xlama tu...masa naik tangga mw masuk klas dgr Tcer suruh biro kebajikan kutip derma..
Masih juga saya nda percaya..
Sampailah kami 1 kelas prgi ziarah dia drumah...nampak seseorang yg tengah berbaring..org ramai...
Terfikir pula..Nnt saya mati akan adakah saya diziarah oleh rakan2...Bgaimana pula saya nanti..
Kmi semua sekelas masuk bergilir2 n salam ibunya..saya org pertama salam...hmmm...sedih sgt...
Pastu baca Yaasin...masih terasa kesedihannya..tapi saya xdpt lihat wajahnya sblm dimandikan...
Kami pun pulang ke sekolah...Dlm pjlnn..mc tbyg2 tangisan ibunya...kenangan mengenalinya wlwpn seketika...ianya ckup bermakna buat kami sekelas...Minggu lalu hari jumaat...last nmpak dia..
Semoga arwah ditempatkan dikalangan org2 yg beriman..Aaamiiin..Al-Fatihah buat arwah...



No comments: